25. april 2011

Lykken er å få æren av å sy dåpskjole til sin niese!

Da begynner dåpen til min niese å nærme seg og jeg ble ferdig med dåpskjolen hennes i god tid :)

Den er sydd av sandvasket silke i champagne og creme pluss en blonde som jeg også har klippet til for å ta igjen den rundt halsen, ermene og på lua. Så har jeg brukt et møbelbånd i creme ved delelinjer for å få en finere og mer forseggjort avslutning som prikken over i'en på dåpskjolen.
Bunadsnålen tilhører Romeriksbunaden (barnebunad) og er også en del av dåpsgaven. Bunadsnålen er det også som fester silkebåndet til dåpskjolen, så den kan lett taes av og byttes ut med blått om det rtengs i fremtiden.

Jeg ønsket ikke å sy en typisk dåpskjole i engelsk hvit blonde, noe jeg personlig syns er litt kjedelig, derfor ble den litt utradsjonell med champagnefargen samtidig som den er tradisjonell ellers.
Håper min bror og hans kjære blir fornøyd med dåpskjolen som nå skal gå i arv i hans familie :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar