25. april 2011

Lykken er Balibatikk!

Et rakt lite innlegg med bilder av et vognteppe sydd i Balibatikk som jeg kjøpte ferdig oppskjært på etsy.com.
Jeg syns nyansene og fargekombinasjonene er så deilig å se på at teppet er avslappende for øyet :)
Baksiden har jeg brukt et 50-talls inspirert tekstil som jeg har kjøpt på Stoff & Stil.
Grunnen til at jeg ofte bruker en blåfarge i tekstilen som skal være mot baby/barnet, er fordi blåfargen skal visst ha en beroliggende effekt på babyen ved søvn har jeg lest i en bok om farger og dens påvirkning på oss mennesker :) Da må vel blå pysj være tingen uansett om man er gutt eller jente...... Alt med en klype salt selvfølgelig! Men jeg syns det var veldig inspirerende å lese om fargenes påvirkning på babyer og barn, så det skal testes ut når den tid kommer med sengetøy, tepper og klær til forskjellige annledninger :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar