10. mars 2011

Lykken er en liten tur til Stockholm

I forrige uke var vi på en liten tur til Stockholm.
Der var vi livsnytere til den store gullmedaljen :)

Søm og tekstil-elskeren som jeg er klarte jeg selvfølgelig å komme over noen varp der også :)
En butikk jeg bare må fortelle om og anbefale på det sterkeste til alle som skal dit og som syr;

Jeg har funnet båndenes mekka!!! 

Det var en butikk som besto av kun bånd fra tak til gulv, så hadde de en reol midt i lokalet som besto av knapper fra tak til gulv. Jeg ble så satt ut av alle de nydelige båndene, det er mange tusen bånd i butikken, og da tuller jeg ikke :) Butikken heter: "Mattssons Band" og ligger i Kungsgatan rett på andre siden av veien for SF Kino og Wayne's Coffee. Bildet av butikken ser du nedenfor. Annet jeg kjøpte var økologisk bomullsvelour i sterke fine farger som kan vaskes på 60' som er perfekt til barneklær. Også avbildet nedenfor. De fikk jeg tak i butikken Kalika, Østerlånggatan 18 i Gamla Stan.
Var også innom Marimekko og fikk kjøpt 2 + 2 m av de typiske blomste-mønstrede tekstilene i rødt/rosa med hvit bakgrunn (standard som de alltid har inne) og hvit/dus lime med svart bakgrunn (ny for vårsesongen).
Når jeg får laget noe av stoffene jeg har kjøpt, legger jeg bilder ut :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar